Etiketter til naève håndsprit og alcocreme

Layout og rentegning af 24 etiketter
naeve håndsprit 330 ml parfumefri
naève håndsprit etiketter
naève alcoreme serien

Etiketter til naève håndsprit og alcocreme

I efteråret/vinteren 2020 var jeg med i et spændende projekt hos virksomheden SafeSurface ApS. De ville lancere en ny serie af hudvenlig og bæredygtig håndsprit – og ikke mindst deres unikke alcocreme. Jeg var så heldig at få lov til at forme seriens visuelle identitet. Det indebar logodesign, salgsfolder og layout og rentegning af etiketter til håndspritseriens syv forskellige emballagestørrelser og alcocremeseriens fem forskellige emballagestørrelser hhv. med og uden parfume – så 24 etiketter i alt, hvor jeg også stod for, at etiketterne overholdt den komplekse lovgivning, der er på området. Hensigten er, at der udover den konventionelle serie, som jeg har været med til at udvikle, skal laves en økologisk serie.

Hvis du vil læse om idéudviklingen bag logoet, så læs med her.

Brandets intention og målgruppe
naève er tænkt som et produkt med fokus på hudvenlighed, bæredygtighed og nordisk stilrent design, som tiltaler den bevidste forbruger. Målgruppen er den moderne forbruger, mænd som kvinder, men med overvægt af kvinder i alderen 30+ med et ønske om at forene kvalitet og design med ansvarlighed overfor både miljø, klima og egen sundhed. naève skal være et produkt, man gerne stiller på køkkenbordet eller i badeværelset, og som giver brugeren en lille wellness-oplevelse.

Når emballage, grafik og målgruppe skal gå op i en højere enhed
Da målgruppen er ret bred og både er mænd og kvinder, skulle designet heller ikke være for feminint. Så øvelsen har også været at balancere og docere de grafiske virkemidler i retningen af et forholdsvist neutralt design. Valget blev et overordet sort/hvidt univers med fokus på at fremhæve kontrasterne. Emballagerne var givet på forhånd – gennemsigtige plastflasker, som måske ikke umiddelbart signalerer noget specielt eksklusivt. Så udfordringen for mig har også været at få alle komponenter, fra emballage til grafisk design, til at gå op i en højere enhed. Jeg kunne dog vælge hvilken slags pumpe, der skulle på flaskerne. Her valgte jeg en sort pumpe, som kan bruges aktivt til at skabe kontrast til det øvrige meget lyse og lette design (serien blev dog lanceret med hvide pumper, da en lagerbeholdning skulle bruges op).

Etikettens udformning
Papirvalget til etiketten faldt på en mat og let struktureret kvalitet, som er med til at give produktet et mere eksklusivt udseende. En del af etiketternes udseende ift. format, layout, typografi og piktogrammer var givet på forhånd af de gældende regler på området. Der, hvor jeg kunne “lege” med designet, var på forsiden på den ofte sparsomme plads, der blev tilovers, efter alle lovmæssige informationer var kommet på. Logotypen står i kontrast til den sorte pumpe og nedenunder er betegnelsen med “Skanderborg Denmark”.

Udover den rene produktinformation med “Håndsprit 80%” har vi også valgt at have et ord med, der fremhæver produktets unikke fordele. Ved håndsprit er det “Hudvenlig”, da den indeholder dobbelt så meget glycerin end mange andre spritprodukter på markedet, og ved alcocremen er det ordet “Plejende”, da den udover et højt glycerinindhold også indeholder plejende olier. Om produktet er med eller uden parfume bruger jeg logoets symbol til at indikere. Grøn for agurkeduft og blå for duftfri. Derudover står det også skrevet nederst på etiketten for yderligere identifikation.

Produkterne finder du hos en række forskellige danske forhandlere. Blandt andet i Dagrofas butikker som inkluderer MENY, SPAR, Let-Køb og Min Købmand. Derudover også i udvalgte Coop butikker, heriblandt Kvickly og SuperBrugsen.

 

 

 

 

Category

Etiketter