Days of Sport

Udvikling af koncept, logo og tryksager
days-of-sport-logo02
days-of-sport-avisforside
days-of-sport-avisopslag01
Tryksager

Days of Sport

Days of Sport er tiltænkt at skulle være en årligt tilbagevendende tre-dages sportsfestival i Horsens med de daværende seks sportshops under SportActives. Begivenheden er tidligere blevet afholdt under navnet “Sportsfestival”. Et navn der hverken er unikt eller giver særligt ejerskab, da navnet også anvendes af andre i sportsverdenen. Til eventet for 2016 ville vi gerne give begivenheden et unikt navn og grafisk identitet, som kunne genanvendes år efter år.

Jeg kom op med navnet “Days of Sport”, da festivallen sætter fokus på sport, udstyr og hyggeligt samvær, og forløber over tre dage. Eventet henvender sig til alle, der elsker sport, og i særdeleshed de sportsgrene som SportActives repræsenterer: Løb, svømning, cykling, triatlon, fitness, crossfit og outdoor.

Logoet er udformet så det symboliserer de forskellige sportsgrene, og hvor den samlede form af logoet giver antydningen af et hjerte. Hensigten er, at logoet skal genbruges år efter år blot med ændrede farver og med aktuelt årstal placeret over logotypen.

Jeg har derudover stået for design af annoncer, plakater, bannere, reklameavis m.fl. Til reklameavisen har jeg selv taget modelfotos, og på lavbudget må man være kreativ og bruge hvad man har, så butikspersonalet agerer fotomodeller.

Category

Visuel identitet